De geschiedenis van Eindhoven Airport

Donderdag 17 oktober 2024, van 19:00 tot 21:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: € 5,- of gratis (leden Bibliotheek en Erfgoedhuis Veldhoven)

Wil Coolen vertelt over de geschiedenis van de tweede luchthaven van Nederland: van Vliegbasis Eindhoven en Vliegveld Welschap tot Eindhoven Airport!

De lezing gaat van een geheime Eindhovense raadsvergadering in 1924, waarin het plan wordt onthuld voor de aanleg van een stedelijke luchthaven, via de Tweede Wereldoorlog en de luchtvloot van Philips naar de groei tot de tweede luchthaven van Nederland.

Wil Coolen vertelt uitgebreid over de geschiedenis van de Eindhovense luchthaven en zijn presentatie bevat veel historisch beeldmateriaal.

• Entree: € 5,- of gratis voor leden van de Bibliotheek en Erfgoedhuis Veldhoven.
  • Graag van te voren aanmelden.
  • Aanmelden bij voorkeur via e-mail: info@erfgoedhuisveldhoven.nl onder vermelding van de naam, het aantal deelnemers en eventueel lidmaatschap van Erfgoedhuis Veldhoven of de Bibliotheek.
  • Aanmelden kan ook telefonisch: 06-549 43 196 (Tiny Leijten).

Over Wil Coolen

Wil Coolen groeide op in Veldhoven en is van jongs af aan geïnteresseerd in bouwen en geschiedenis en studeerde onder andere bouwkunde aan de HTS. Hij werkte als bouwkundig medewerker bij de gemeente Valkenswaard en hield zich daar onder andere bezig met monumentenzorg. Ook na zijn pensioen bleef hij actief in erfgoed en monumentenzorg. Hij zet zich in voor verschillende erfgoedorganisaties waaronder Erfgoedhuis Veldhoven.

Over Erfgoedhuis Veldhoven

De lezing wordt georganiseerd door Erfgoedhuis Veldhoven in samenwerking met de Bibliotheek Veldhoven. Het doel van Erfgoedhuis Veldhoven is het bevorderen van de belangstelling voor en kennis over de geschiedenis in het algemeen en van Veldhoven in het bijzonder. Daarnaast maakt Erfgoedhuis Veldhoven zich hard voor het beschermen en het behoud van het Veldhovens erfgoed. Ze doen dit met onder meer lezingen, cursussen, excursies en met de heemkamer, gevestigd in de Bibliotheek Veldhoven, waar allerlei informatie is verzameld.

Website Erfgoedhuis Veldhoven