Literair Café Veldhoven: Adriaan van Dis

Maandag 17 maart 2025, van 20:30 tot 22:30 | Theater de Schalm

Kosten: € 10,- (bibliotheekleden) / € 12,50 (regulier)

Adriaan van Dis (Bergen aan Zee, 1946) schreef een indrukwekkend literair oeuvre, presenteerde spraakmakende praatprogramma’s en is tijdens de Boekenweek te gast bij Literair Café Veldhoven.

In 1983 debuteerde van Dis als romanschrijver en inmiddels is hij niet meer weg te denken uit het literaire landschap. Hij schreef onder andere de bekende romans ‘Indische duinen’, ‘De wandelaar’, ‘Ik kom terug’ en ‘KliFi’. Thema’s als zijn jeugd (in een uit Nederlands-Indië gevlucht gezin), zijn reizen en zijn belangstelling voor andere culturen, deelt hij op een persoonlijke en ontroerende manier met zijn lezers.

In 1983 debuteerde Van Dis ook als televisiepresentator en kreeg hij landelijke bekendheid door zijn VPRO-praatprogramma 'Hier is... Adriaan van Dis'. Van 1999 tot en met 2002 keerde hij terug op televisie voor vier seizoenen 'Zomergasten'. Dit programma zal hij ook in de zomer van 2024 presenteren.

In Theater de Schalm kunnen geïnteresseerden genieten van een verrassend en toegankelijk interview door bibliotheekmedewerker Mark van der Linden (Knegsel, 1992). Ook is er ruimte voor vragen uit het publiek. Boekhandel Bruna Veldhoven is aanwezig met een mooie selectie boeken, die gekocht en gesigneerd kunnen worden.

• Locatie: Theater de Schalm, Meiveld 3 in Veldhoven
  • Entree: € 12,50 (regulier) / € 10,- (bibliotheekleden)
  • Kaarten zijn verkrijgbaar via de website en kassa van Theater de Schalm

Kaarten kopen

Over Literair Café Veldhoven

Gemoedelijk, inspirerend en verrassend: dat zijn de kenmerken van Literair Café Veldhoven. Het evenement ontving sinds de start in 2018 onder andere Roxane van Iperen, Esther Verhoef, Nico Dijkshoorn en Marieke Lucas Rijneveld.

Literair Café Veldhoven is een samenwerking van de Bibliotheek Veldhoven, Bruna Veldhoven, Museum ’t Oude Slot en Theater de Schalm en wordt mede mogelijk gemaakt dankzij het Lira Fonds.

Literair Café Veldhoven op Facebook