Heel Nederland Leest 2024

Vrijdag 1 november 2024 t/m zaterdag 30 november 2024

Hetzelfde boek lezen brengt mensen samen: je hebt meteen iets om over te praten! Daarom lezen we in november 2024 met heel Nederland Joe Speedboot van Tommy Wieringa. Je haalt Joe Speedboot vanaf 1 november gratis op in de bibliotheek.

In de bibliotheek

Vanaf 1 november kun je een exemplaar van Joe Speedboot ophalen in de bibliotheek (één exemplaar per persoon, op=op!). Je hoeft hiervoor geen lid te zijn van de bibliotheek. Er is ook een aantal boeken in Groot Letter-uitgave en in Makkelijk Lezen-versie beschikbaar.

Joe Speedboot

Joe Speedboot is een roman over liefde en rivaliteit. Het toont het lot van nieuwkomers in een Nederlands dorp. De tragikomische maalstroom van gebeurtenissen geeft het ingeslapen dorp een dynamiek waar het niet meer van zal herstellen.

Tommy Wieringa

Tommy Wieringa (1967) is columnist en auteur van romans, essays en reisverhalen. Zijn werk wordt wereldwijd vertaald en ontving verschillende prijzen. Essays en columns van Wieringa’s hand verschenen onder andere in de Volkskrant, Vrij Nederland, NRC Handelsblad, De Pers en Hollands Diep. In 2014 schreef Wieringa het Boekenweekgeschenk 'Een mooie jonge vrouw' en in 2024 is zijn roman 'Joe Speedboot' het boek van Heel Nederland Leest.

Meer informatie Heel Nederland Leest

Schrijfworkshop

Wat betekent vriendschap voor jou? Krijg je steun als het even niet meezit? Hoe ga je om met teleurstellingen en zet je toch weer door? Tijdens de schrijfworkshop in het kader van Heel Nederland Leest ga je onder begeleiding van Carolijn van Gorkum aan de slag met het thema vriendschap.

• Vrijdag 29 november, 14.00-16.00 uur
  • Deelname € 12,50, vooraf aanmelden

Meer informatie en aanmelden

Heel Nederland Leest Junior

Tijdens Nederland Leest Junior leest de hele groep/klas hetzelfde boek. Dit leidt tot boeiende en leuke gesprekken in de klas. Dit jaar is 'Broergeheim' van Emiel de Wild het cadeau voor kinderen in groep 7 en 8 en de onderbouw van het vmbo. Na het lezen van dit mooie verhaal gaat de klas in gesprek over het verhaal en leren ze discussiëren over de thema's uit het boek. Ook in Veldhoven gaan diverse scholen aan de slag met het boek!

Meer informatie Heel Nederland Leest Junior

Ook te leen

Zowel 'Joe Speedboot' als 'Broergeheim' zijn te leen in de Bibliotheek Veldhoven en via de online Bibliotheek te leen als e-book en luisterboek! Klik op de boekomslagen hieronder voor meer informatie.

In de bieb (boek en luisterboek op cd's)

In de online Bibliotheek (e-book en luisterboek)