Interview met Lucas de Waard

Vrijdag 13 september 2024, van 20:00 tot 22:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis na aanmelding

Mark van der Linden interviewt Lucas de Waard, schrijver van het Brabants Boek Present 2024.

Dit jaar schrijft Brabantse topauteur Lucas de Waard het Brabants Boek Present - en dat wordt een bijzondere. Je ontvangt zijn novelle 'Parkwachters' van 7 t/m 22 september bij besteding van minimaal € 15,- in Brabantse boekhandels. In de Bibliotheek Veldhoven wordt Lucas geïnterviewd door Mark van der Linden.

Entree is gratis, wel vooraf even aanmelden via onderstaande knop.

Over Lucas de Waard

Lucas de Waard (1984) groeide op in Den Bosch. Hij studeerde af als toneelauteur aan de HKU en schreef scenario’s voor o.a. het Musical Awardwinnende 'Willem Ruis, de show van zijn leven' en 'Watskeburt?! De musical', BNNVARA-serie 'Deep shit' en bioscoopfilm 'Invasie'. Zijn debuutroman 'De kamers' stond op de shortlist voor de Gouden Strop Schaduwprijs, daarna verschenen 'Kraaien tellen' en 'Bast'. Lucas is regelmatig te vinden op podia als Lowlands, Zwarte Cross en Mensen Zeggen Dingen.

Over Brabants Boek Present

De avond met Lucas de Waard wordt mede mogelijk gemaakt door het Cultuurfonds Noord-Brabant en Tilt, de initiatiefnemers van het Brabants Boek Present. Sinds 2019 krijgt elk jaar een Brabantse literaire topauteur de opdracht een novelle te schrijven. Dit Brabants Boek Present krijg je cadeau bij vrijwel alle Brabantse boekhandelaren.

Boeken