Amnesty-actie

Maandag 4 november 2024, van 13:30 tot 16:00

Kosten: Gratis

De leden van Amnesty Veldhoven vragen in de bibliotheek aandacht voor het lot van elf gevangen activisten in Saudi-Arabië.

Saudi-Arabië doet er alles aan om in 2034 het WK voetbal te mogen organiseren. Dit terwijl het land kampioen mensenrechten schenden is. Daarom voert Amnesty International actie voor elf dappere activisten die ongekend zware straffen kregen, enkel en alleen omdat ze voor hun mening en de rechten van anderen opkwamen. Eén van hen is Salma al-Shehab. Salma is student en moeder van twee jonge kinderen, maar zij zal haar kinderen niet zien opgroeien.

Amnesty-actie

Op maandag 4 november, van 13.30 tot 16.00 uur, staan leden van Amnestygroep Veldhoven met een petitielijst in de bibliotheek. Je kunt de petitie ondertekenen en daarmee supporter worden van dit 'gevangen elftal'. Het is een enorme steun voor hen om te weten dat er aan hen wordt gedacht en dat zij niet worden vergeten.

Amnesty Veldhoven